وبسایت اختصاصی علی بابایی

وبسایت اختصاصی علی بابایی

ما با سیاست (به معنای امروزی )کاری نداریم .مبنای ما حق است
وبسایت اختصاصی علی بابایی

وبسایت اختصاصی علی بابایی

ما با سیاست (به معنای امروزی )کاری نداریم .مبنای ما حق است

منصورعلی (محسن) زارعی کیاپی

« زندگی نامه »

تولد تا جوانی:
سال 1340 هجری شمسی در روستای شهید پرور کیاپی از توابع  شهرستان ساری در خانواده ای مذهبی و کشاورز متولد شد. پدرش از روحانیون متعهد و سرشناس منطقه به شمار می آمد و در دوران انقلاب با علماء و روحانیونی که در راستای اهداف نظام مقدس اسلامی می کوشیدند و با رژیم ستم شاهی مبارزه می کردند ارتباط نزدیکی داشت.
از آنجا که ایشان، برای تربیت فرزندان خود، اهمیت زیادی قائل بود، ضمن این که منصورعلی را با خود به محافل مذهبی و مساجد می برد، در کنار آموزش قرآن و معارف اسلامی، او را برای سپری کردن تحصیلات دوران ابتدایی، به مدرسه ای در همان روستا ثبت نام نمود و پس از آن، با وجود شرایط سخت زندگی، فرزند خود را برای ورود به مقاطع تحصیلی بالاتر، روانه  

 شهرستان ساری کرد تا با کسب مدارج علمی در علوم جدید، در کنار تحصیل قرآن و معارف دینی، آینده ای درخشان را برای خود رقم زند و موجب افتخار خانواده و دیگران گردد.
منصورعلی همزمان با درس و تحقیق نه تنها در محافل مذهبی، راهپیمایی ها و درگیری های زمان انقلاب علیه گروهک های منحط و منحرف فعالانه شرکت داشت، بلکه با حضور در صحنه جهاد کشاورزی در کنار پدر و مادر خود  به امور کشاورزی مشغول بود و با قدردانی از زحمات و محبت های پدرانه و مادرانه، بر دستان زحمتکش و کارآفرین ایشان بوسه می زد.

فعالیت ها:
1 – عضویت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران.
با پیروزی انقلاب اسلامی، او که جوانی فعال، با نشاط و مذهبی بود جزو اولین نفرات مؤمن و متعهدی بود که به این نهاد انقلابی شهرستان ساری ملحق شد تا از انقلاب و ارزش های آن، تحت فرماندهی معظم کل قوا پاسداری کند.
2 – حضور در صحنه های دفاع مقدس و شهادت.
با نواخته شدن طبل جنگ از سوی استکبار جهانی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و شروع جنگ تحمیلی در شهریور ماه سال 1359، روح پرتلاطم جان برکفان ولایت، برای این که بتوانند عملاً در کارزار با دشمنان انقلاب در جبهه های نبرد حق علیه باطل شرکت کنند و به این وسیله فرصتی بیابند تا جان ناقابل خود را فدای اسلام عزیز و امام شهیدان بنمایند، آرام و قرار نداشت.
در همین راستا، از خانواده مرحوم حاج شیخ حسین زارعی، منصور علی مانند دیگر رزمندگان اسلام جهت حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل کمر همت بست و با گروهی از برادران و دوستان خود از جمله سردار شهید عزیزالله زارعی، سردار شهید عبدالحمید زارعی و موسی زارعی، مناطق مختلف جبهه های دفاع مقدس را تجربه کرد.
منصورعلی دفاع عملی از اسلام و ولایت را با بیش از 60ماه حضور در جبهه های حق علیه باطل به تصویر کشید. درک عظمت دفاع مقدس، سرسپاری و تبعیت وی از امام شهیدان موجب شد تا با توجه به نیازها و شرایط حساس به وجود آمده در آن مقطع از تاریخ کشور اسلامی، 5سال تمام از عمر و جوانی اش را همسو با اوامر ولایت امر مسلمین در جبهه ها سپری کند. وی در سال های عشق بازی با نوای حسینی و در باران ترکش و گلوله، چندین بار به فرصت زیبای شهادت نزدیک شد ولی تقدیر الهی به گونه ای دیگر رقم خورد و فیض عظیم شهادت نصیب برادرانش گردید و او با نشان جانبازی، چون شهیدی زنده باقی ماند تا رسالت برادر شهید و همسنگران سال های دفاع مقدس را بر دوش کشد و بتواند بار دیگر همچون سربازی وفادار به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مقام عظمای ولایت و رهبری گام های مؤثری را در راستای شکوفایی هرچه بیش تر میهن عزیز اسلامی بردارد.

3 – حضور علمی.
ویژگی ایمانی این رزمنده شجاع و دلاور، وی را بر آن داشت تا پس از جنگ تحمیلی، راه نرفته ی تحصیل را ادامه دهد. لذا در سال 1373 در رشته علوم اجتماعی با گرایش پژوهشگری از دانشگاه فردوسی مشهد موفق به اخذ مدرک کارشناسی و در سال 1377 در مقطع کارشناسی ارشد در رشته مردم شناسی موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه گیلان شد.
وی همزمان با تعهد مکتبی خود، با توجه به خدمت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به صورت پاره وقت به عنوان مدرس در دانشگاه امام حسین (ع) و دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به فعالیت علمی و پژوهشی شد تا بتواند تجربیات علمی و عملی خویش را در مقابله با استکبار جهانی و جنگ نرم نیز به نسل جوان منتقل نماید علاوه بر این، در راه کسب تجربیات علمی جدید خود و در جهت تکمیل اطلاعات و پژوهش های خویش و به منظور ارائه خدمات بهتر به مردم منطقه و نیز کشور عزیز، به کشورهای آلمان، روسیه، ایتالیا، مجارستان و اتریش سفرهایی پژوهشی را صورت داده است.
4 - حضور در صحنه های خدمت رسانی و پست های اجرایی.
منصورعلی در این صحنه ها نیز انگیزه ای جز خدمت به انقلاب، امام و رهبری نداشت. در سال های خدمت در سپاه عضو شورای فرماندهی سپاه پاسداران استان گیلان و سپس استان مازندران و گلستان بود و پس از آن وارد کارهای اجرایی و صحنه های موثرتری شد به طوری که در سال 1384به عنوان مشاور ارشد استاندار مازندران و در سال 1385 به مدیریت کل بازرسی استانداری آن استان منصوب شد.
وی با توجه به مدیریت موثر و پرشتاب خود، در رسیدگی به امور و مشکلات استان، به لحاظ شایستگی و دارا بودن شاخص های کارآمد، در سال 1385 به عنوان فرماندار مرکز استان، یعنی شهرستان ساری انتخاب و منصوب گردید. همچنین عضویت در هیأت مدیره خیرین مسکن ساز استان مازندران، مدیریت انجمن بیماران کلیوی و بیماری های خاص استان و همچنین نماینده استانداری مازندران در هیأت امنای چندین دانشگاه به عهده ایشان بوده است.
از سال 1385 تا خرداد ماه 1390 بیش از 5سال، در پست حساس فرماندار مرکز استان، در زمان حضور سه استاندار در زمان های متوالی، مهندس شفقت، مهندس کریمی و مهندس طاهایی، همچنان در خدمت مردم شریف استان مازندران و شهرستان ساری بوده است و این خود نشان از سلامت کاری، اجرایی و توانمندی مدیریت وی دارد همچنان که مردم بزرگوار ساری نیز خود شاهد تلاش های شبانه روزی این عزیز خستگی ناپذیر جهت پیشرفت منطقه بوده اند.
و امروز منصورعلی زارعی:
با کوله باری از تجربیات 30ساله با همان اراده پولادین در جبهه های دفاع مقدس، روحیه اطاعت پذیری و ولایی، مسلح به سلاح تقوا، پاکدامنی و ساده زیستی و کسب محبوبیت مردمی بالأخص بین نیروهای وفادار به اصول و ارزش های والای انقلاب اسلامی، براساس قانون انتخابات، در خرداد ماه 1390، پس از بیش از 5سال خدمت صادقانه، از پست فرمانداری شهرستان ساری استعفا داد تا در عرصه حساس دیگری، یعنی نمایندگی مردم غیور و پربصیرت شهرستان ساری و شهرستان میاندرود، در مجلس شورای اسلامی، خدمتگزار آحاد مردم میهن اسلامی گردد و در این میدان بزرگ نیز بتواند با همان شاخص های کارآمد، در رویکردی مدرن و اجتماعی و متکی بر مردم سالاری دینی و نیز با ارائه راهکارهای علمی و کاربردی برای پیگیری مطالبات بحق مردمی، گام های موثر و پرشتاب دیگری برای عمران و آبادنی منطقه از جایگاه نمایندگی مجلس شورای اسلامی بردارد.

منصورعلی (محسن) زارعی کیاپی
1394

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد