وبسایت اختصاصی علی بابایی

وبسایت اختصاصی علی بابایی

ما با سیاست (به معنای امروزی )کاری نداریم .مبنای ما حق است
وبسایت اختصاصی علی بابایی

وبسایت اختصاصی علی بابایی

ما با سیاست (به معنای امروزی )کاری نداریم .مبنای ما حق است

دوستی با دختران بی حجاب

دوستی با دختران بی حجاب
  اگر احساس مى‏کنید که با ایجاد ارتباط با این‏گونه افراد مى‏توانید روى آنها تأثیر بگذارید و محبت شما با آنها باعث مى‏شود که در رفتارشان تجدیدنظر کنند و از سوى دیگر شما تحت تأثیر رفتار غلط آنها قرار نمى‏گیرید، در این صورت رابطه خود را نه تنها با آنها قطع نکنید، بلکه سعى ...
به گزارش پایگاه کیاپی و به نقل از راه بهشت : اگر احساس مى‏کنید که با ایجاد ارتباط با این‏گونه افراد مى‏توانید روى آنها تأثیر بگذارید و محبت شما با آنها باعث مى‏شود که در رفتارشان تجدیدنظر کنند و از سوى دیگر شما تحت تأثیر رفتار غلط آنها قرار نمى‏گیرید، در این صورت رابطه خود را نه تنها با آنها قطع نکنید، بلکه سعى کنید با افراد بیشترى رابطه دوستى برقرار کنید و در پرتو این روابط دوستانه، زمینه هدایت و اصلاح رفتار آنها را فراهم کنید؛ اما در صورتى که رابطه شما با آنها نه تنها تأثیر ندارد، بلکه باعث مى‏شود که شما از آنها اثر بپذیرید و خداى ناکرده در باورهاى خود سست شوید و کم‏کم در رعایت شئونات شرعى، از جمله حجاب، وضعیت نامطلوبى پیدا کنید، در این صورت واجب است روابط خود را با این گونه افراد ... .

دوستی با دختران بی حجاب
اگر احساس مى‏کنید که با ایجاد ارتباط با این‏گونه افراد مى‏توانید روى آنها تأثیر بگذارید و محبت شما با آنها باعث مى‏شود که در رفتارشان تجدیدنظر کنند و از سوى دیگر شما تحت تأثیر رفتار غلط آنها قرار نمى‏گیرید، در این صورت رابطه خود را نه تنها با آنها قطع نکنید، بلکه سعى ...
به گزارش پایگاه کیاپی و به نقل از راه بهشت : اگر احساس مى‏کنید که با ایجاد ارتباط با این‏گونه افراد مى‏توانید روى آنها تأثیر بگذارید و محبت شما با آنها باعث مى‏شود که در رفتارشان تجدیدنظر کنند و از سوى دیگر شما تحت تأثیر رفتار غلط آنها قرار نمى‏گیرید، در این صورت رابطه خود را نه تنها با آنها قطع نکنید، بلکه سعى کنید با افراد بیشترى رابطه دوستى برقرار کنید و در پرتو این روابط دوستانه، زمینه هدایت و اصلاح رفتار آنها را فراهم کنید؛ اما در صورتى که رابطه شما با آنها نه تنها تأثیر ندارد، بلکه باعث مى‏شود که شما از آنها اثر بپذیرید و خداى ناکرده در باورهاى خود سست شوید و کم‏کم در رعایت شئونات شرعى، از جمله حجاب، وضعیت نامطلوبى پیدا کنید، در این صورت واجب است روابط خود را با این گونه افراد قطع کنید و فقط با کسانى که رعایت حجاب را مى‏کنند و مقید به رعایت شئونات اسلامى هستند، رابطه برقرار کنید.
بنابراین، با توجه به شناختى که از خودتان دارید، لحظاتى را با خود خلوت کنید و ببینید آیا بیشتر تأثیرگذار هستید یإ؛ّّس تأثیرپذیر و سپس تصمیم بگیرید. البته توصیه ما به شما این است که هر چه مى‏توانید رابطه خود را با افراد صالح بیشتر کنید و در ایجاد ارتباط با افراد ناصالح با احتیاط برخورد کنید؛ زیرا تجربه نشان داده که افراد زیادى بوده‏اند که در ابتدا بسیار محجوب، باحیا و مقید به رعایت شئونات اسلامى بوده‏اند؛ ولى بر اثر معاشرت با این‏گونه افراد، تغییر پیدا کردند و هم‏رنگ آنها شدند.
شما اگر داستان حضرت نوح و انحراف پیدا کردن فرزندش را در قرآن مطالعه کنید، نکات بسیار آموزنده‏اى را به دست خواهید آورد. پسر نوح با این که از نظر خانوادگى در یک شرایط بسیار مناسب بود و فرزند پیامبر خدا بود، ولى بر اثر معاشرت با افراد ناباب، تحت تأثیر قرارگرفت و به تدریج از مسیر حق منحرف شد؛ به گونه‏اى که هر چه پدرش او را راهنمایى کرد، مؤثر واقع نشد. تا این که خاندان نبوتش گم شد و هنگامى که به عذاب الهى مبتلا شد و پدرش حضرت نوح از خداوند خواست که او را نجات دهد و به خداوند عرض کرد: خدایا این اهل من است؛ یعنى او را نجات بده، خداوند فرمود: او اهل تو نیست و تو نمى‏خواهد نسبت به او دل‏سوزى کنى.
بنابراین، سعى کنید در ارتباط با این‏گونه افراد که به هر دلیلى دچار انحراف اخلاقى شده‏اند و آداب اسلامى را مراعات نمى‏کنند، حداقل ارتباط را داشته باشید و حتى در صورت تأثیرپذیرى از آنها ارتباط خود را قطع کنید و فقط در مواردى که احساس مى‏کنید ارتباط با برخى از آنها مؤثر است، با کمال احتیاط و آگاهى با آنها رابطه برقرار کنید. البته ایجاد ارتباط عاطفى و دوستانه با برخوردهاى روزمره تفاوت دارد.سعى کنید در برخوردهاى روزمره با اخلاقى نیک با آنها برخورد کنید و به آنها نشان دهید که هم مى‏توان محجبه بود و هم نشاط داشت؛ هم مى‏توان مقید به رعایت حدود الهى بود و هم فردى اجتماعى و فعال بود. متدین بودن و محجبه بودن منافاتى با اجتماعى بودن، خوش‏رویى و حسن معاشرت با دیگران ندارد؛ بلکه حسن معاشرت و برخورد خوب با دیگران از چیزهایى است که مورد تأکید اسلام است و سیره عملى پیامبر اکرم صلى‏الله‏علیه‏وآله در روابط اجتماعى حتى با غیرمسلمانان، مؤید این حقیقت است.اخلاق اجتماعى پیامبر صلى‏الله‏علیه‏وآله به گونه‏اى است که افراد بسیار زیادى به خاطر حسن خلق، خوش‏رویى و برخوردهاى پیامبر با آنها، مجذوب شخصیت ایشان مى‏شدند و سرانجام به اسلام و پیامبر گرامى ایمان مى‏آوردند.

در این مطلب قصد هیچگونه اشاره به دوستی با جنس مخالف ( همان واژه ی رایج دوست پسر و دختر ) و آزاد دانستن و صحیح دانستن آن را نداریم ، بلکه هدف تفهیم جوانان است در مورد پرهیز از دوستی با نا محرم و دختر و یا پسر .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد