وبسایت اختصاصی علی بابایی

وبسایت اختصاصی علی بابایی

ما با سیاست (به معنای امروزی )کاری نداریم .مبنای ما حق است
وبسایت اختصاصی علی بابایی

وبسایت اختصاصی علی بابایی

ما با سیاست (به معنای امروزی )کاری نداریم .مبنای ما حق است

یک بام و دو هوای فتنه گر مخالف حجاب

اخبار ویژه روزنامه های صبح چهارشنبه؛
الله اکبر شعار ما نیست هر چه می کشیم از همین الله اکبر است ! / یک بام و دو هوای فتنه گر مخالف حجاب / تلاش جالب مسئولان یک استان برای کشف مقصر
آقای دانشمند، خودکشی کن!، جنجال بر سر مدرک فائزه، رادیو سیا دست به دامن 20:30 شد!، موسوی جو زده بود و فکر می کرد جنبش مثل رنگ پاشیدن به دیوار است، مدیرکارگزارانی پشت پرده تغییرات ایران خودرو، حذف بی سر و صدای برخی کارمندان از دریافت سبد کالای رمضان و ... از مهمترین اخبار ویژه روزنامه های چهارشنبه است.
به گزارش ایتنا و به نقل از مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، اخبار ویژه روزنامه های امروز چهارشنبه را در اینجا می توانید بخوانید:

روزنامه کیهان:

دی سایت: بحران هویت به بنیادهای رژیم اسرائیل رسیده است

تهدیدهایی که اسرائیل می کند صرفا بیانگر نگرانی از برنامه هسته ای ایران نیست بلکه بحران هویتی را نشان می دهد که به عمق شالوده های رژیم اسرائیل رسیده است.

این تحلیل را نشریه آلمانی دی سایت ارائه کرد و نوشت: مناسبات سیاسی اسرائیل مدت ها با آمریکا به خطر افتاده است. سران تل آویو دیگر به ندرت از صلح با فلسطینیان - که همواره درباره آن لفاظی های نخ نمایی انجام می دادند- حرف می زنند. در میان سیاستمداران اسرائیل کسی علاقمند نیست مناسبات با فلسطینی هایی را که زیر یوغ 40 ساله سر کرده اند، عادلانه سامان دهد. اسرائیل همچون کسی رفتار می کند که با طرف مقابلش درباره تقسیم پیتزا حرف می زند و در عین حال جلوی چشمان او مشغول خوردن همان پیتزا می باشد. بنابراین تعجبی ندارد که اسرائیلی ها به جای صحبت درباره فلسطین، از خطر ایران و جنگ و پناهگاه و ماسک گاز حرف می زنند و تهدید می کنند مجله آلمانی خاطر نشان کرد: برای اسرائیل، این تهدید کردن های همیشگی تنها بیانگر نگرانی از برنامه اتمی ایران نیست. در عین حال بحران هویتی را نشان می دهد که ... .

اخبار ویژه روزنامه های صبح چهارشنبه؛
الله اکبر شعار ما نیست هر چه می کشیم از همین الله اکبر است ! / یک بام و دو هوای فتنه گر مخالف حجاب / تلاش جالب مسئولان یک استان برای کشف مقصر
آقای دانشمند، خودکشی کن!، جنجال بر سر مدرک فائزه، رادیو سیا دست به دامن 20:30 شد!، موسوی جو زده بود و فکر می کرد جنبش مثل رنگ پاشیدن به دیوار است، مدیرکارگزارانی پشت پرده تغییرات ایران خودرو، حذف بی سر و صدای برخی کارمندان از دریافت سبد کالای رمضان و ... از مهمترین اخبار ویژه روزنامه های چهارشنبه است.
به گزارش ایتنا و به نقل از مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، اخبار ویژه روزنامه های امروز چهارشنبه را در اینجا می توانید بخوانید:

روزنامه کیهان:

دی سایت: بحران هویت به بنیادهای رژیم اسرائیل رسیده است

تهدیدهایی که اسرائیل می کند صرفا بیانگر نگرانی از برنامه هسته ای ایران نیست بلکه بحران هویتی را نشان می دهد که به عمق شالوده های رژیم اسرائیل رسیده است.

این تحلیل را نشریه آلمانی دی سایت ارائه کرد و نوشت: مناسبات سیاسی اسرائیل مدت ها با آمریکا به خطر افتاده است. سران تل آویو دیگر به ندرت از صلح با فلسطینیان - که همواره درباره آن لفاظی های نخ نمایی انجام می دادند- حرف می زنند. در میان سیاستمداران اسرائیل کسی علاقمند نیست مناسبات با فلسطینی هایی را که زیر یوغ 40 ساله سر کرده اند، عادلانه سامان دهد. اسرائیل همچون کسی رفتار می کند که با طرف مقابلش درباره تقسیم پیتزا حرف می زند و در عین حال جلوی چشمان او مشغول خوردن همان پیتزا می باشد. بنابراین تعجبی ندارد که اسرائیلی ها به جای صحبت درباره فلسطین، از خطر ایران و جنگ و پناهگاه و ماسک گاز حرف می زنند و تهدید می کنند مجله آلمانی خاطر نشان کرد: برای اسرائیل، این تهدید کردن های همیشگی تنها بیانگر نگرانی از برنامه اتمی ایران نیست. در عین حال بحران هویتی را نشان می دهد که به عمق شالوده هایش می رسد. اوراهام بورگ رئیس سابق مجلس اسرائیل بر آن است در این فاصله اتحاد ارزشی بین اسرائیل و آمریکا درباره دمکراسی و حقوق بشر و احترام به ملت های دیگر جای خود را به مجموعه ساده ای از منافع مشترک داده است؛ جنگ و بمب و تهدید و نگرانی و وحشت زدگی.

دی سایت اضافه کرد: اسرائیل دیگر آن کشور الگوی مورد ادعا نیست بلکه دولتی است بیمار که در برخورد با مردم فلسطین به دستگاه امنیتی و قدرت نظامی وابسته است.

در همین حال روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» در گزارشی تصریح کرد که لفاظی های سران اسرائیل علیه ایران در جهت منسجم کردن صهیونیست هاست اما در عمل به انهدام اقتصاد اسرائیل منجر می شود. این روزنامه خاطر نشان کرد: اقتصاد به شدت وابسته به سرمایه خارجی است در چنین شرایطی لفاظی های تهدیدآمیز علیه ایران، باعث تجدیدنظر سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در اسرائیل می شود. همچنین این وضعیت باعث شده تا یهودیان آمریکا و فرانسه که مایل به خرید خانه در تل آویو بودند، از تصمیم خود منصرف شوند. بی ثباتی امنیتی و اقتصادی احتمالا جلوی مهاجرت یهودیان را که راهبرد کلیدی دولت اسرائیل است، می گیرد.

حال شاه عربستان خوب نبود به جای تهران راهی آمریکا شد

پادشاه عربستان به اردن و مغرب رفت تا از آنجا عازم آمریکا شود.

عبدالله بن عبدالعزیز شاه سعودی 88 ساله به خاطر آنچه که بیماری و ناتوانی جسمی خود خوانده بود برای سفر به تهران و مشارکت در نشست سران جنبش عدم تعهد عذر آورده بود.

وی پیش از سفر با سپردن موقتی امور به برادر ناتنی اش سلمان که سمت ولیعهدی کشور را دارد عازم اردن شد.

به گزارش خبرگزاری ها وی ابتدا برای سفری چند ساعته و دیدار با عبدالله اردنی راهی امان شد و پس از دیدار با وی، امان را به مقصد رباط پایتخت مغرب ترک خواهد کرد تا در کاخ تابستانی خود در ارتفاعات این کشور به مدت چند روز به استراحت پرداخته و با برخی از مقامات این کشور از جمله شاه مراکش دیدار کند. سومین ایستگاه عبدالله بن عبدالعزیز در سفر دوره ای آمریکا خواهد بود تا به گفته منابع نزدیک به وی آزمایشات پزشکی خود را انجام داده و تحت نظر پزشکان آمریکایی دوره درمان جدیدی را شروع کند.

یک منبع آگاه که با خبرگزاری یونایتدپرس مصاحبه می کرد گفت که عبدالله برای درمان بیماری مزمن خود در ستون فقرات به مراقبت های ویژه پزشکی احتیاج دارد، هر چند که هنوز به شهری که شاه سعودی در آن بستری خواهد شد اشاره ای نشده است.

همزمان با سفر ملک عبدالله، خبرگزاری رویترز در گزارشی به خطرات سیاسی مختلفی که رژیم سعودی را تهدید می کند، پرداخت و نوشت: مرگ شاهزاده نایف در ماه ژوئن امسال در سن 89 سالگی باعث شد که خاندان آل سعود مجبور شود که در فاصله 8 ماه دوبار ولیعهد یا پادشاه آینده کشور را برگزیند. ولیعهد جدید عربستان شاهزاده سلمان 76 ساله است. شاهزاده احمد که 71 ساله و در حال حاضر وزیر کشور است به عنوان ولیعهد آینده کشور پس از مرگ ملک عبدالله تلقی می شود. روند جانشینی در سال های آینده و پس از مرگ تمام پسران ابن سعود بنیانگذار سلسله حاکم بر عربستان سعودی پیچیده تر خواهد شد.

رویتر با اشاره به اینکه یک پنجم منابع نفت جهان در اختیار عربستان سعودی است و این رژیم یکی از محورهای اصلی سیاست آمریکا در خاورمیانه محسوب می شود، نوشت: ملک عبدالله در سال 2011 وعده داد که رقمی نزدیک به 130 میلیارد دلار را برای اصلاحات و برنامه های اقتصادی هزینه کند. هدف این برنامه ها جلوگیری از بروز تنش و اعتراضات سیاسی در کشور بود. ولی حاکمان عربستان هیچ تحول و یا اصلاحات سیاسی را در دستور کار قرار نداده اند و اعتراضات سیاسی رو به گسترش است.

در ادامه این گزارش آمده است: پیامدهای جنبش های سیاسی سال گذشته در کشورهای عربی باعث شد که تعدادی از رژیم های عربی که متحد عربستان سعودی بودند سرنگون شده و یا به شدت تضعیف شوند. به همین خاطر موقعیت عمومی این کشور در مقابل رقیب اصلی خود یعنی حکومت ایران و محور نیروهای سیاسی همسو با آن تا حدی تضعیف شده است.

در همین حال تحقیقات تازه کنگره آمریکا نشان می دهد دولت عربستان در سال جاری میلادی به تنهایی نیمی از تسلیحات فروخته شده توسط آمریکا (400/33 میلیارد دلار از مجموع 300/66 میلیارد دلار) را خریداری کرده است.

به گزارش روزنامه های نیویورک تایمز و استار تریبیون، فروش تسلیحات از سوی آمریکا به نسبت سال 2011 سه برابر شده و از 400/21 میلیارد دلار به 300/66 میلیارد دلار رسیده که افزایش خارق العاده در دوره رکود اقتصادی وسیع در آمریکاست. طبق این گزارش «آمریکا در سال جاری 78 درصد فروش کل تسلیحات در جهان را از آن خود کرده و رکوردی بی سابقه را در تاریخ خود بر جای گذاشت. این در حالی است که رکود اقتصاد جهانی باعث افت فروش اسلحه در دنیا شده است».

هر چند رژیم سعودی هزینه نجات کمپانی های آمریکایی از ورشکستگی را از جیب ملت مسلمان این کشور تأمین می کند اما با این حال برخی مقامات آمریکایی و اسرائیلی با توجه به وضعیت لرزان سیاسی رژیم سعودی، نگرانی سرنوشت سلاح های صادره به عربستان هستند.

موسوی جو زده بود و فکر می کرد جنبش مثل رنگ پاشیدن به دیوار است

عضو متواری مرکزیت گروهک - ملی مذهبی ضمن تبرئه گروهک خود، موسوی و کروبی و دیگر فعالان تندروی فتنه سبز را متهم به جوزدگی و نادانی کرد.

تقی رحمانی که در پاریس اقامت دارد، در مصاحبه با یکی از وبلاگ های اپوزیسیون موسوم به «کارزار همبستگی» علت شکست فتنه 3 سال پیش را این گونه توضیح داد که، «مطالبه محوری لایه هایی از جنبش به سوی براندازی رفت. موسوی باید راه گفت وگو با حکومت را باز می کرد. مهندس سحابی می گفت شعار علیه حکومت بدهید اما آقایان موسوی و کروبی کلی حرف می زدند. این نشانه جو زدگی این بزرگواران بود. بعد از روز قدس، با طرح شعار «جمهوری ایرانی»، حکومت چند ترفند زد. با یک استراتژی حساب شده پلیس را به میدان فرستاد، نه نظامی ها را. با چوب و چماق تعداد کمتری کشته می شدند و تعداد زیادی مجروح. دیگر این که با طرح شعار «جمهوری ایرانی» تفرقه و تفکیک سیاسی ایجاد کرد. نشانه رفتن کل نظام شعاری بود که هماهنگی با توان و امکانات جنبش نداشت، اما احساسات را راضی می کرد. هزینه حضور در خیابان بالا رفت. نتیجه آن شد که از عاشورای 88 به بعد، دیگر امکان حضور خیابانی وجود نداشت.

این اظهارات در حالی است که گروهک های نفاق خود عامل اصلی فریب و سقوط برخی عناصر لجوج و ساده لوح در میان اصلاح طلبان بودند و آنها را شریک بدبختی های خود کردند.

وی می افزاید: وقتی خواسته های مدنی مطرح می شود، ظرافت بیشتری دارد اما این ظریف کاری در توان سران جنبش نبود. وزارت اطلاعات با پلیس تقسیم کار کرده بودند. پلیس هزاران نفر را شل و پل کرد و 500 پرونده قضایی درست کرد. وزارت اطلاعات نیروهای سابقه دار سیاسی را که فعال شده بودند گلچین می کرد. شبکه ها توسط گروه های سیاسی فعال شده بودند، اعم از سازمان مجاهدین انقلاب، ملی -مذهبی ها، نهضت آزادی، چپ های سیاسی مدنی شده، و... عملا با دستگیری فعالان، نفس شبکه ها گرفته شد. در صورتی که مهندس موسوی فکر می کرد مثل طرح و نقاشی است که به دیوار می پاشی و شکل می گیرد. ما از مطالبه محوری به کلان محوری رفتیم و کل نظام نشانه رفت. شعارها تفکیک نشد و خستگی ایجاد کرد. ناهماهنگی میان اصلاح طلبان هم تبدیل به یک مانع شده بود.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه درباره دولت خاتمی و بی توجهی به زندگی مردم گفت: انتقاد ما به خاتمی این بود که تیم اقتصادی ایشان دست کارگزاران بود، اما دولت احمدی نژاد سعی کرد به اقشار زحمتکش رفاه بدهد و این جلوی فراگیری جنبش را گرفت. من در زمان انتخابات به بسیاری از روستاها رفتم و دیدم هزینه های دولت تاثیر خودش را گذاشته است. آنها می گفتند برخلاف دولت های قبلی بودجه ها را نخورد و چیزی هم به ما داد.

تقی رحمانی همچنین به تقلید از تبلیغات صهیونیستی مدعی شد «حکومت ایران می خواهد بمب اتمی بسازد اما می خواهد آن را بر سر چه کسانی بیاندازد؟ به جای اسرائیلی ها، فلسطینی ها هم هدف بمب اتمی واقع می شوند»! رحمانی اخیرا خواستار ارتباط با اسرائیل و به رسمیت شناختن این رژیم نامشروع شده بود.

الله اکبر شعار ما نیست هرچه می کشیم از همین الله اکبر است!

سلسله افتضاحات به بار آمده از سوی گروهک موسوم به شورای هماهنگی سبز موجب پنهان شدن این گروهک پشت نام برخی سایت های زنجیره ای شده است.

در حالی که برخی عناصر ضددین در این سایت ها لانه کرده اند، شبکه مذکور در اقدامی نخ نما مدعی سر دادن شعار الله اکبر به قصد عرض اندام آشوبگران شد اما همین نبوغ ویژه باعث گردید که توپخانه میرزا آغاسی سبزها دوباره از جبهه اپوزیسیون تلفات بگیرد و دور تازه ای از جنجال و فحاشی میان دو سر اپوزیسیون- منافقین و ملحدین- آغاز شود.

ترکیب گروهک شورای هماهنگی سبز به سیاق سازمان مجاهدین، فولکسی است و آنها با زرنگی منحصر به فردی سعی کرده اند ضمن راه اندازی انواع وبلاگ ها و سایت ها خود را پر جمعیت نشان دهند. به همین دلیل هم این بار به جای ریسک مستقیم شورای مذکور، بیانیه ای با امضای مشترک سایت های کلمه، جنبش راه سبز(جرس) ندای آزادی، ندای سبز آزادی، سحام نیوز و نوروز و امروز منتشر شد.

در همین حال ادعای منافقانه دعوت به شعار الله اکبر باعث شد طیفی از فعالان رسانه ای ضد انقلاب به این جماعت حمله ور شوند. سایت صهیونیستی بالاترین ضمن انتشار دعوت سایت های یاد شده، مطالب تندی را نیز علیه این دعوت منتشر کرد و از جمله نوشت:

«الله اکبر شعار ما نیست. اصلاح طلبان بار دیگر از سوراخ ها بیرون خزیده اند. ما هرچی می کشیم از همین الله اکبری است که باعث انقلاب شد. حال به ما می گویند فریاد بزنید الله اکبر! این شعار مال ما نیست، شعار حکومت اسلامی است. ما باید علیه خود اسلام و جمهوری اسلامی شعار بدهیم. مرگ بر این اصلاح طلبان بوقلمون صفت و دروغگو! از این شعارها جمهوری اسلامی بیرون می آید.

-خودتان را بگذارید به جای بهائیان. اگر شعار الله اکبر بشنوند، چه می اندیشند؟ آیا گمان می کنند اینها دنبال سکولاریسم هستند یا حکومت اسلامی؟ ما برای رها شدن از اسلام، باید قضیه کربلا و یا حسین و الله کبر را رها کنیم و اصل اسلام و حکومت را نشانه برویم.

- من الله اکبر نمی گویم. ما می خواهیم علیه جمهوری اسلامی شعار بدهیم نه شعار جمهوری اسلامی بدهیم. جمهوری اسلامی با شعار الله اکبر است که سه دهه حکومت کرده و ماندگار شده. همین شعار بود که رژیم را روی کار آورد. ما که نمی خواهیم از موسوی و کروبی حمایت کنیم، می خواهیم اسلام نباشد.

یادآور می شود شعبده بازی های مجازی از مبدأ لندن و بروکسل و پاریس و واشنگتن و تل آویو در حالی است که این مبارزه کنندگان مجازی غیر از روش «کلیک کلیک، بنگ-بنگ» حاضر نیستند زحمت هیچ مبارزه دیگری را به جان بخرند و در واقع به تحمیق مخاطبان خود اقدام می کنند و بامزه تر اینکه مخاطبان مجازی این رسانه ها نیز با گذاشتن کامنت های شجاعانه و حیثیتی(!) متقابلا تلاش می کنند گردانندگان این سایت ها را «شیر» کنند و اصطلاحا این فضای تعامل حسابی شیر تو شیر شده است.

سایت های یاد شده در گاف منحصر به فرد دیگری از مخاطبان خاص خود خواستند یک صفحه فاخر را امضا کنند تا فهرست امضاها به عنوان اغراض تقدیم مقامات خارجی شود و جالب اینکه به مخاطبان خود اعلام کرده اند این صفحه کاملا امن است»!

برخی کمپین های مشابه طی سال های اخیر، موقعیت خوبی برای شناسایی و شکار بقایای شبکه فتنه در داخل بوده و به همین دلیل افرادی نظیر امیر ارجمند و مزروعی به غلط متهم شده اند که برای نهادهای اطلاعاتی و امنیتی ایران کار می کنند، در حالی که نامبردگان به سرویس های جاسوسی آمریکا و اسرائیل وصل شده اند.

روزنامه وطن امروز :

یک بام و دو هوای فتنه‌گر مخالف حجاب

اخیرا در راستای راه‌اندازی کمپین «نه به حجاب اجباری» در فیس‌بوک و درج مطلب توسط محمدرضا جلایی‌پور (متهم فتنه در خارج)، فاطمه شمس (همسر سابق وی) اقدام به پاسخ و به نوعی افشاگری علیه وی کرده است و بحث طلاق آنها که تاکنون به‌صورت نیمه‌پنهان بود، در فضای مجازی علنی و آشکار شد.

به گزارش «وطن‌امروز»، جلایی‌پور در این‌باره نوشت: «اجبار حجاب نه اخلاقی و عادلانه است، نه شرعی (خداپسندانه) و نه مصلحت‌اندیشانه. به نظرم دین‌گریزاننده‌ترین سیاست اعمالی پس از انقلاب اسلامی حجاب اجباری بوده است».

اما در واکنش به این مطلب، همسر سابق وی نوشت: زاهدان کاین جلوه در محراب و منبر می‌کنند/ تا به خلوت می‌روند آن کار دیگر می‌کنند. درد دارد دیدن این عکس و خواندن آن جملات در این کمپین. واقعا درد دارد. متاسفم.

وی در ادامه افزود: از ما که گذشت. حساب این بازی‌های زبانی مودبانه و ژست‌های زاهدانه در راستای منافع سیاسی را هم به همان پروردگاری که تمام فضای معنوی زندگی ایشان را پرکرده می‌سپارم. فاطمه شمس در بخش دیگری از مطلبش و در پاسخ به کامنت جلایی‌پور تاکید کرد: من همچنان به سکوتم ادامه می‌دادم اگر این عکس در این کمپین خاص کار نمی‌شد.

علت اینکه سکوت نکردم هم این بود که نتوانستم ببینم در روز روشن کسی که این همه تناقض دارد، در عمل و گفتار در این زمینه خاص شعار حجاب غیراجباری می‌دهد. من دارم رفتار ایشان را نقد می‌کنم و کاری به خودشان ندارم. از شما هم خواهش می‌کنم این دو تا را از هم تفکیک کنید. یک جایی باید تکلیف ما با خودمان و عقایدمان و اطرافیانمان روشن شود.

نمی‌شود همینطور یک عمر یک جور حرف بزنیم و پای عمل که افتاد جور دیگر. من نمی‌توانم این استدلال که حجاب برای زنان دیگر اجباری نباشد اما برای زن خودم اجباری باشد را بپذیرم.

همانطور که نمی‌توانم ادعای آن کسی که از کمپین هوای صاف و غیرآلوده حمایت می‌کند و ماشین خودش دود می‌کند را بپذیرم. اگر تغییر نزدیک‌ترین آدم زندگی خودمان را نتوانیم تحمل کنیم چطور داعیه تغییر در وضعیت موجود را داریم.

رادیو سیا دست به دامن 20:30 شد!

تبدیل برنامه خبری «20:30» شبکه دوم سیما به یکی از پرمخاطب‌ترین برنامه‌های خبری سیمای جمهوری اسلامی ایران، اخیرا رادیو فردا که کم‌مخاطب‌ترین رسانه ضد‌ایرانی است را بر آن داشته تا با سوءاستفاده از این برنامه پربیننده، اخبار غالبا غیرواقعی خود را به مخاطب القا و از باورپذیر بودن هرچه بیشتر آن اطمینان حاصل کند.

این رسانه متعلق به سیا در برنامه خبری‌اش با نام «21:30» که دزدیده شده از نام اخبار پرمخاطب «20:30» است، آهنگ ابتدایی و آهنگ بین برنامه‌ها و آهنگ پایانی آن را نیز یکجا به سرقت برده و تلاش کرده تا حدی لحن گویش اخبار را نیز مشابه آن کند تا از این طریق کورسویی برای تاثیرگذاری روی اندک مخاطبان داخلی خود بیابد.

عکس یادگاری روحانی اصلاح‌طلب با خواننده لس‌آنجلسی

یکی از مدعیان دین‌پژوهی اصلاح‌طلب که قبلا در کسوت روحانی خود را شاگرد حسینعلی منتظری معرفی می‌‌کرد اخیرا عکسی از خود با یکی از خوانندگان لس‌آنجلسی منتشر کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، محمد‌جواد ‌اکبرین از روحانیون جبهه اصلاحات و جنبش سبز اخیرا در صفحه فیس‌بوک خود عکس جالبی منتشر کرده است؛ این عکس کاملا گویای خط فکری مدعیان دیانت و قرائت‌های مختلف از دین است. او به‌عنوان یک دین‌پژوه تفاسیر خود را از دین در بی‌بی‌سی ارائه می‌‌کند.

در همین صفحه، عکسی از وی با منتظری نیز منتشر شده است.

محمدجواد اکبرین از جمله روزنامه‌نگاران اصلاح‌طلبی بود که سابقه تحصیل در حوزه‌های علمیه را دارد. وی که در دوره اصلاحات در رسانه‌هایی چون نشاط و عصرآزادگان به فعالیت مشغول بود چندین‌بار به دلیل مطالب خلاف واقع احضار و بازداشت شد.

وی همچنین از حامیان «کمپین یک‌میلیون امضا برای برابری» برای لغو قوانین اسلامی است. اکبرین که در چند سال گذشته در فرانسه ساکن است در مقالاتی که به اسم دین‌پژوهشی ارائه می‌‌کند به اصول اسلام حمله می‌‌کند. وی در عین حال در خارج از کشور برای رسانه‌های ضدانقلاب به تولید محتوا می‌‌پردازد.

روزنامه تهران امروز:

مدیرکارگزارانی پشت پرده تغییرات ایران خودرو

گروه خودروسازی ایران خودرو این روزها شاهد تغییراتی آرام در سطح هیات مدیره و برخی اتفاقات خاص در لایه های مدیریتی خود می باشد.

طی روزهای اخیر 2نفر از اعضای هیات مدیره ایران خودرو برکنار شدند و 2 نفر دیگر جانشین آنها شدند.

بنابراین گزارش «ظهیری» و «وفایی»، 2 عضو برکنار شده هیات مدیره هستند که یکه زارع و صبدی جانشین آنها شده اند. در همین راستا گفته می شود شافعی مدیر عامل کارگزارانی ایدروپشت پرده تغییرات در ایران خودرو است.

جنجال بر سر مدرک فائزه

فائزه هاشمی در توضیح چگونگی اخذ مدرک دکترای حقوق بین الملل خود در یکی از دانشگاه های لندن، بیان داشته که به مدت دو سال دانشجوی دکترای حقوق بین الملل در یکی از دانشگاه های لندن بوده، اما از تز دکترایش در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد دفاع کرده و در این واحد دانشگاهی موفق به اخذ مدرک دکترا شده است.

وی همچنین اذعان می دارد، علاوه براینکه دارای دو مدرک فوق لیسانس در رشته حقوق بشر و حقوق بین الملل است، دو مدرک لیسانس در رشته مدیریت از دانشگاه الزهرا و رشته علوم سیاسی از واحد تهران مرکز دانشگاه آزاد را نیز دارد.

روزنامه ملت ما:

سالم بودن گروگان های ایرانی در لیبی

سخنگوی وزارت خارجه لیبی در جمع خبرنگاران درباره وضع گروگان های ایرانی در این کشور گفت: گروگان های ایرانی همگی زنده و سالم هستند.

وی در ادامه افزود: برای آزادی یا ملاقات آنها با خانواده هایشان تلاش می کنیم و با مقامات ایرانی در این باره گفت و گو کرده ایم.

همچنین «ابراهیم عمرالدباشی»، سفیر لیبی در سازمان ملل نیز برسالم بودن گروگان های ایرانی تاکید کرد و از ادامه تلاش ها برای آزادی آنها خبر داد.

روزنامه قدس:

دیدار بان کی مون با رهبر انقلاب

بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل برای شرکت در شانزدهمین نشست سران جنبش غیرمتعهدها امروز به ایران می‌آید. قرار است وی در این سفر با رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهور و مقامات بلندپایه ایران دیدار کند.

صدای آمریکا به دنبال مخاطب

بتازگی رادیو فردا رسانه جاسوسی آمریکا، برای جذب مخاطب برنامه ای را شبیه اخبار «20:30» ایران تدارک دیده است که آهنگ ابتدایی و آهنگ بین برنامه ها و آهنگ پایانی آن نیز مانند این بخش خبری است.

آقای دانشمند، خودکشی کن!

روان‌شناس اداره زندان هاکتت که برای معالجه حجت‌ا... ربانی- دانشمند ایرانی بازداشت شده در سوئد- در نظر گرفته شده، بارها به این دانشمند ایرانی گفته است، «خودکشی کن تا راحت شوی!»

ربانی در مورد وضعیتش در بیمارستان «هادینگ» سوئد گفت: در بیمارستان کاملا مغرضانه با من برخورد می‌شود و پزشک معالجم پرونده من را مطالعه نمی‌کند.

مزاح صالحی با آخوندزاده در اجلاس

در زمان برگزاری نشست وزرای خارجه شانزدهمین اجلاس جنبش عدم تعهد ابتدا آخوندزاده، رئیس نشست کارشناسان ارشد اجلاس عدم تعهد پشت تریبون قرار گرفت و در ابتدای سخنان خود هنگامی که خواست از علی اکبر صالحی به عنوان وزیر خارجه نام ببرد به اشتباه نام «علی اکبر ولایتی» را ذکر کرد که بلافاصله سخن خود را اصلاح کرد؛ اما در این هنگام صالحی وزیر خارجه کشورمان با خنده و مزاح گفت: ظاهراً ایشان(آخوند زاده) هنوز باور ندارد که من وزیر خارجه هستم.

این جمله صالحی خنده حاضران را در پی داشت و باعث شد تا نشست وزرای خارجه جنبش عدم تعهد در یک فضای صمیمی تر به کار خود ادامه دهد.

«سلفی ها خوارج زمانه»

در پی تخریب مقبره و حرم «عبدالسلام الاسمر» از نوادگان امام حسن مجتبی(ع) از معروف‌ترین امامزادگان قاره آفریقا بسیاری از علما و رهبران مصری این اقدام وهابیون را بشدت محکوم کردند.«دکتر علی جمعه» مفتی عام مصر با صدور بیانیه شدیداللحنی، ضمن محکوم کردن این اقدام گفت: «سلفی ها، خوارج زمانه و سگهای جهنم هستند که با تخریب بیوت خداوند و مقدسات مسلمانان، در زمین فساد می کنند».

مرز ایران با شمال عراق بسته شد

باشگاه خبرنگاران: برخی رسانه‌های عربی اعلام کردند که به دلیل برگزاری اجلاس سران جنبش عدم تعهد، مرز ایران با شمال عراق بسته شده است.

ادعای نصب 348سانتریفیوژ در فردو

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی مدعی شد که ایران علاوه بر حدود 1000 (6 آبشار 174 تایی) ماشین قبلی، نصب دو آبشار 174 تایی از ماشینهای سانتریفیوژ در فردو را به پایان رسانده است.

خط فکری دین‌پژوه جبهه اصلاحات!

مشرق:محمد جواد اکبرین،از مدعیان دین‌پژوهی در جنبش سبز اخیرا عکسی از خود را با یکی از خوانندگان لس‌آنجلسی(ابی) در فیس‌بوک منتشر کرده است.این عکس کاملا گویای خط فکری مدعیان دیانت و قرائت های مختلف از دین است.

روزنامه خراسان:

تلاش جالب مسئولان یک استان برای کشف مقصر

گفته می شود پس از تحقیقات کارشناسان اعزامی از پایتخت برای بررسی علت بروز برخی مشکلات زیست محیطی در یکی از شهرهای مهم غرب کشور، مشخص شده که محل تخلیه زباله های این شهر، تنها یک کیلومتر بالاتر از سد تامین کننده آب شرب این منطقه است و اکنون تعدادی از مدیران استان، ساخت سد را قبل از تعیین محل تخلیه زباله می دانند و برخی دیگر، اشتباه در جانمایی سد را دلیل بروز این مشکلات عنوان می کنند.

حذف بی سر و صدای برخی کارمندان از دریافت سبد کالای رمضان

در حالی که بر اساس مصوبه 26 تیرماه هیئت دولت، وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی موظفند همه شاغلین اعم از رسمی، پیمانی و قراردادی موجود در دستگاههای ذی ربط را جزو لیست دریافت سبد کالای ماه مبارک رمضان قرار دهند، برخی مدیران استانی دولت، کارمندان قراردادی را جزو این فهرست قرار نداده اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد